Hur beställer jag en handling?
Handlingar i e-arkivet kan beställas via den kundkorg som syns på ärendekortet. Var noga med att en giltig e-postadress fylls i beställningsformuläret.
När beställningen är genomförd visas omgående ett ärendenummer med inlämningsID, ex INT-0000000XXX. Använd detta nummer i kontakt med oss så vi kan spåra beställningen.
Senast ändrad 20:e december 2022
Hur får jag handlingarna?
Beställningen hanteras skyndsamt. Du kan få handlingarna på tre sätt:
-
Via epost. Då skickas de till dig i en zipfil via epost. Zipfilens avsändare är arkiv@partille.se med beställlningsnumret i rubriken. Om beställningen överstiger 25 MB, skickas istället en länk till en zipfil. Håll utkik så mailet inte hamnar i din skräppost.
-
Via post. En postadress får skickas via mail till arkiv@partille.se eller via kontaktformuläret. Ange vilken beställning det berör.
-
Du kan välja att hämta ut dem i kommunens Kundcenter. Ett mail till arkiv@partille.se eller via kontaktformuläret. Ange vilken beställning det berör.
Senast ändrad 20:e december 2022
Varför har jag inte fått min beställning?
Beställningen hanteras skyndsamt. Vi handlägger beställningar varje arbetsdag. Vid hög belastning kan en beställning dröja ytterligare någon dag. Kontrollera så mailet inte hamnat i din skräppost. Om din e-postleverantör inte tillåter bilagor på upp till 25MB i storlek kan din beställning blockeras av din leverantör.
Vänligen ange ditt ärendenummer i kontakt med oss, vilket underlättar felsökningen.
Senast ändrad 10:e mars 2023
Hur gör jag om jag vill vara anonym?
Om du vill vara anonym får vi be dig ringa till kommunarkivet via Kundcenter 031-792 10 00. Handlingarna får sedan hämtas i Kundcenter i kommunhusets entré.
Vad kostar det att begära ut handlingar?
Avgiften för en beställning av tio sidor eller fler, är 50 kronor. För varje sida därutöver är avgiften 2 kronor per sida.
Senast ändrad 20:e december 2022